Skip to content Skip to footer

آداب کافه نشینی

بسیاری از مردم وقتی در پی مکانی برای فرار از چالش‌ها و ناملایمت‌ها هستند تا بتوانند لحظاتی را در آرامش و خلوت سپری کنند، یکی از بهترین گزینه‌ها برایشان کافه‌ها هستند. کافه رفتن هم مثل بسیاری از موقعیتهای اجتماعی دیگر، آدابی به همراه دارد که رعایت آنها نشانه احترام به خود، جامعه و سایرین است. می خواهیم کمی در این مورد صحبت کنیم.

بهتر است در کافه از اصطلاح گارسون استفاده نکنیم

وظایف گارسون و ویتر در محیط رستوران و کافه با یکدیگر متفاوت است. به صورت کلی گارسون در رستوران، مسئول ثبت سفارشات مشتریان می‌شود و به میزهای مختلف مراجعه کرده تا سفارشات را دریافت کند. اما در کافه، ویتر میزبان شماست و به شما مشورت می دهد تا خاطره خوبی از حضور در کافه داشته باشید. مهم است که هنگام تعامل با ویتر در کافه، احترام و ادب رعایت شود. حتی بهتر است به جای صدا زدن با صدای بلند، با حرکت دست به ویتر اشاره کنید تا متوجه شود که شما به کمک نیاز دارید. به ‌یاد داشته باشید که هرگونه رفتار نامناسب مانند سرزنش کردن ویتر با صدای بلند در کافه جالب نیست.

با صدای بلند صحبت نکنیم

وقتی در محیط کافه با دوستان خود صحبت می‌کنید و به میزهای کناری نزدیک هستید، حتماً به این نکته توجه کنید که صدای شما برای دیگران مزاحمت ایجاد نکند. برخی از مردم در کافه برای خلوت کردن، تمرکز کردن بر روی اهداف و برنامه‌های کاری یا حتی گوش دادن به موزیک، مطالعه کتاب و … به آرامش فضای کافه نیاز دارند. بنابراین احترام به آرامش و سکوت حاکم بر کافه یک امر بسیار مهم است.  حتی اگر تصمیم دارید به موزیک گوش دهید یا فیلم‌های اینستاگرام را مشاهده کنید، سعی کنید یک هدفون به همراه خود داشته باشید. تصور کنید که هر فرد درون کافه بخواهد به موسیقی مورد علاقه خود گوش دهد، چه اتفاقی می‌افتد؟

 به مدت زمان نشستن در کافه توجه کنیم

برای ماندن در کافه قاعده مشخصی وجود ندارد اما در هنگام شلوغی کافه ها که همه میزها اشغال شده و مشتریان در صف انتظار هستند، بسیاری از کافه ها محدودیت زمانی برای استفاده از میزها در نظر می گیرند تا بتوانند پاسخگوی همه مراجعین و مشتریان خود باشند.

نظافت محیط کافه مثل هر فضای عمومی دیگر مهم است

یکی از اصولی که حتماً باید در کافه به آن پایبند باشید، حفظ نظافت کافه است. اگر غذا، دستمال یا هر زباله دیگری روی میز یا زمین می ریزد، سعی کنید آن را بردارید یا اگر نمی توانید، در همان وقت و قبل از پخش شدن آن به ویتر اطلاع دهید.

 عدم اتصال میزها به یکدیگر

اگر به صورت گروهی به کافه‌ای مراجعه کردید و متوجه شدید که میزی با ظرفیت کافی برای تمام اعضای گروهتان وجود ندارد، لازم است مساله را با مسئول کافه در میان بگذارید و از آنها برای جابجایی میزها اجازه بگیرید. نه اینکه خودتان میزها را به یکدیگر بچسبانید. این کار علاوه بر رعایت فرهنگ کافه گردی، به حفظ آرامش و محیط دوستانه کافه کمک می‌کند و از ایجاد تنش و ناراحتی در کافه جلوگیری می‌کند. در چنین شرایطی بهتر است از قبل تعداد مهمانان را اطلاع دهید و هماهنگی های لازم را انجام دهید.

 ساعت کاری همه روزه از  9 صبح تا 12 شب
 تلفن: 02188813578
 موبایل: ۰۹۱۹۶۲۷۸۷۴۵
 آدرس: تهران، میرزای شیرازی، نبش یازدهم پلاک ۶۹ خانه-موزه بتهوون، طبقه بالا

کافه بالا © 2024. تمامی حقوق محفوظ است.